Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Company: Blue Sunrise Real Estate LLC,
Address: 1204, Prism Tower, Business Bay
Registration number: 1240623
E-mail:  info@finesmile.dk

PRISER

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

RABATTER

Alle rabatter der ikke er blevet sendt og udgivet i forbindelse med Black Week, altså fra 20:00 den 19. november 2023 til 27. november 23:59 2023,  er ugyldige i denne særlige periode. Rabatterne vil igen være aktive efter endt periode.

BETALING

FineSmile modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard og Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK og inkl. moms.

LEVERING og fragtpriser

FineSmile tilstræber at afsende ordre indenfor 24 timer fra modtagelsen af din ordre.
Vi sender til hele Danmark. Fragt er gratis på køb over 399 kr - ellers koster det 29 kr.
Dine varer sendes med DAO.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringsted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kontakt os inden du vil returnere dit produkt.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

FineSmile, Ulstedvej 27B, 9370 Hals

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

REFUSION

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

REFUNDERING/RETURNERING/OMBYTNING VED UDSALG
Produkter og ordre kan ikke refunderes, returneres eller ombyttes i perioder med udsalg, særlige tilbudskampagner eller ved særlige rabatter.
Fortrydelse af køb refunderes kun op til den værdi produktet/ordren har i perioden med udsalg hvor der gøres udtryk for evt. fortrydelse og muligheden heraf både før, under og efter perioden med udsalget. 

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter købsdatoen.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra købsdatoen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til info@finesmile.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Skulle du fortryde dit køb, hvor en gratis gave leveres med selve ordren skal hele ordren returneres.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Dvs. at du bærer risikoen for varens stand fra tidspunktet hvor du modtager den til vi har modtaget den retur.

Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. For at lette ekspeditionstiden må man meget gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

Ønsker du at sende varen retur til os, kan vi være behjælpelige med label og vi vil derefter kreditere fragtomkostningen ved din tilbagebetaling af købsbeløbet.

Varen sendes til:

FineSmile

Ulstedvej 27B

9370 Hals

VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Med andre ord kan du prøve varen, og så bør den være i samme stand, som da du modtog den.

Hvis varen har ekstraordinære brugsmærker eller skader end det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Det kan  betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi når vi modtager varen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, i 30 dage. 

TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@finesmile.dk

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos FineSmile og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er FineSmile.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@finesmile.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

Vores standardfortrydelsesformular findes her.